Opening Melarium

On juli 18, 2018, Posted by , In Geen categorie, With Reacties uitgeschakeld voor Opening Melarium

Persbericht 15 juli 2018

In het weekeinde van 14 en 15 juli 2018 hebben de Landelijke Open Imkerijdagen plaatsgevonden. De Landelijke Open Imkerijdagen is een evenement van de Nederlands Bijenhoudersvereniging (NBV) en haar aangesloten verenigingen. Ter gelegenheid van de Open Imkerijdagen heeft wethouder Stephan Brandligt (GroenLinks) van duurzaamheid en financiën van de gemeente Delft de nieuwe Melarium imkerij van Imkervereniging Delft geopend. De nieuwe imkerij bevindt zich in het Melarium gebouw in het recreatiegebied Ackerdijkse Bos. Boven de imkerij heeft KNNV afdeling Delfland een ruimte voor het geven van cursussen. Het dakterras met vrij uitzicht over Midden Delfland is dagelijks geopend . De imkerij kon worden ingericht dankzij steun van de gemeente en van Fonds 1818. De wethouder heeft toegezegd zich in te zetten om het recreatiegebied zo Bij-vriendelijk mogelijk in te richten. De imkers hadden bij de opening tips voor de verduurzaming van de woningbouw in de gemeente Delft, want bijen verwarmen zich in koude dagen duurzaam door dicht tegen elkaar te gaan zitten. Op warme dagen worden de bijenkasten duurzaam gekoeld door bijen die bij de ingang van de kast wapperen met hun vleugels. De bevolking van de Melarium imkerij wast goed aan, want volgend jaar wonen er in het Melarium gebouw naar verwachting meer bijen dan de gemeente Delft inwoners heeft. De Melarium imkerij kan dit bijenseizoen nog bezocht worden op de volgende zaterdagen van 12 tot 14 uur: 28 juli; 11 augustus en 25 augustus.