Nieuwe bijenboeken

On juli 28, 2017, Posted by , In Geen categorie, With Reacties uitgeschakeld voor Nieuwe bijenboeken

Beste Bijenvrienden,

Graag brengen wij 2 ‘bijen’boeken onder uw aandacht.
Beide zijn vertaald uit het Duits en maken daardoor de betreffende onderwerpen breder toegankelijk in het Nederlands taalgebied. Het eerste boek zal komende maand gepresenteerd worden, het tweede boek is al verkrijgbaar.

De geschenken van de bijen

Karsten Massei

ISBN 978 94 91748 61 5 Prijs: € 22,50

Hoewel we tegenwoordig veel weten over het wezen van de bijen, opent datgene wat Karsten Massei daarover te zeggen heeft, geheel nieuwe perspectieven. Met de hem eigen blik voor geestelijke achtergronden komt hij tot inzichten die voor ons allemaal van belang zijn.

De Weissenseifener hangkorf, een alternatief

Günther Mancke

ISBN 978 94 63428 73 6 Prijs: € 17,50

Mancke’s pleidooi voor een betere omgang met de aarde is nog uiterst actueel. De schoonheid van de hangkorf, bedoeld voor imkers die willen imkeren naar het ‘wezen van de bij’, inspireert inmiddels velen bij wie het niet gaat om het oogsten van zoveel mogelijk honing maar om het op een meer natuurlijke wijze houden van bijen.

De Weissenseifener hangkorf is al een aantal jaren in gebruik in De Bijentuin. Boekpresentatie vond plaats op de BD-imkerdag te Zeist op 11 maart 2017. De vertaling kwam tot stand dankzij de financiële steun van de Iona Stichting en Stichting Fonds Imkers voor Immen

Voor meer informatie: www.debijentuin.nl en www.hangkorf.nl

De imkers van De Bijentuin / Kraaybeekerhof Driebergen